És indubtable que les tecnologies de la informació i la comunicació són presents en la majoria de facetes de la nostra vida professional i personal. Així, estem immersos en un dia a dia ple de consultes al correu electrònic, consultes a la xarxa o actualitzacions del nostre perfil en les diferents xarxes digitals des del nostre ordinador, tablet o dispositiu mòbil. Davant aquest escenari d’alta complexitat tecnològica, resulta necessari i coherent pensar en clau educativa l’ús d’aquestes eines com a mediadores del procés d’aprenentatge permanent per a la construcció d’una ciutadania activa, crítica i col•laborativa.
Per tant, podríem considerar que cada vegada és més present entre el professorat la necessitat d’integrar les tecnologies de la informació i la comunicació en la seva tasca docent per tal de donar resposta a les necessitats educatives d’un context cada vegada més complex i tecnològic. Quins reptes suposen les TIC a l’escola? I al docent? I a l’alumnat? Com es pot donar resposta a aquests reptes en clau educativa? En definitiva, en aquesta sessió pretenc abordar, reflexionar i proposar orientacions educatives en la gestió d’aquests nous reptes i, específicament, els relacionats amb la dimensió emocional.
Fase d'anàlisi (contextualitzar i veure què rebem a nivell informatiu)
Fase d'anàlisi (contextualitzar i veure què rebem a nivell informatiu)