Activitat 3. Les xarxes socials en l'àmbit educatiu: parlem de Reptes i no de Problemes

Llegiu el següent text:

"Actualment ningú pot negar que les tecnologies de la informació i de la comunicació s'han introduït a velocitat de vertigen en totes i cadascuna de les diferents facetes de la nostra vida en les últimes dècades. El nostre dia a dia està rodejat de televisions, reproductors digitals de video i de música, telèfons mòbils, correus electrònics, consultes a la Xarxa i actualitzacions al perfil de les xarxes socials.

Per tant, resulta coherent pensar que, com a professionals de l'educació, no podem obviar plantejar-nos l'ús d'aquestes novetats tecnològiques com a eines mediadores del procés d'aprenentatge permanent i de canvi de ciutadania. Si ningú dubta de la potencialitat educativa de la televisió o de la ràdio, per què dubtar de les potencialitats que poden aportar les xarxes socials 2.0 a l'educació? Quins reptes ens plantegen en el context educatiu?

Cal, doncs, reflexionar sobre: 

  • Estar present en les xarxes socials 2.0 per fer notar la nostra acció i els nostres objectius com a persones, professionals o institucions.
  • Com gestionar, a nivell personal o institucional, el tipus i volum d'informació en la societat actual.
  • Com sincronitzar una realitat digital amb persones i institucions de caire analògic.
  • Com replantejar el procés d'ensenyament i aprenentatge per assolir els millors rendiments possibles."

Extret del pròxim Editorial de Senderi. Educació en Valors.
Pendent de publicar.

Penseu que podem superar aquests possibles reptes? Si?

Doncs som-hi!

Fase d'anàlisi

  • Feu o manteniu els grups de 3 o 4 persones.
  • Seleccioneu un dels reptes plantejats.
  • Expresseu les vostres aportacions sobre la temàtica.
  • Teniu uns 7 minuts aproximadament per "Comentar" l'estat de la qüestió.
  • Canieu de repte i comenceu el procediment amb el nou repte. Però, ara podeu partir de les aportacions que ha fet l'altre grup i afegir la vostra amb un altre comentari.

Fase de construcció

  • Recolliu el vostre primer repte.
  • Llegiu els comentaris dels altres grups.
  • Opineu sobre els comentaris i proposeu alguna millora més.
  • Proposeu criteris per assolir el repte plantejat.

"Compartir" el coneixement

Un cop enllestida la feina, destinarem uns minuts a presentar el resultat de tot aquest procés sobre reptes i possibilitats de les xarxes socials en l'àmbit educatiu.

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.