"Actualment ningú pot negar que les tecnologies de la informació i de la comunicació s'han introduït a velocitat de vertigen en totes i cadascuna de les diferents facetes de la nostra vida en les últimes dècades. El nostre dia a dia està rodejat de televisions, reproductors digitals de video i de música, telèfons mòbils, correus electrònics, consultes a la Xarxa i actualitzacions al perfil de les xarxes socials.
Per tant, resulta coherent pensar que, com a professionals de l'educació, no podem obviar plantejar-nos l'ús d'aquestes novetats tecnològiques com a eines mediadores del procés d'aprenentatge permanent i de canvi de ciutadania. Si ningú dubta de la potencialitat educativa de la televisió o de la ràdio, per què dubtar de les potencialitats que poden aportar les xarxes socials 2.0 a l'educació? Quins reptes ens plantegen en el context educatiu?
Cal, doncs, reflexionar sobre:
- Estar present en les xarxes socials 2.0 per fer notar la nostra acció i els nostres objectius com a persones, professionals o institucions.
- Com gestionar, a nivell personal o institucional, el tipus i volum d'informació en la societat actual.
- Com sincronitzar una realitat digital amb persones i institucions de caire analògic.
- Com replantejar el procés d'ensenyament i aprenentatge per assolir els millors rendiments possibles."
Extret del pròxim Editorial de Senderi. Educació en Valors.
Pendent de publicar.
Penseu que podem superar aquests possibles reptes? Si?
Doncs som-hi!
Fase d'anàlisi
- Feu o manteniu els grups de 3 o 4 persones.
- Seleccioneu un dels reptes plantejats.
- Expresseu les vostres aportacions sobre la temàtica.
- Teniu uns 7 minuts aproximadament per "Comentar" l'estat de la qüestió.
- Canieu de repte i comenceu el procediment amb el nou repte. Però, ara podeu partir de les aportacions que ha fet l'altre grup i afegir la vostra amb un altre comentari.
Fase de construcció
- Recolliu el vostre primer repte.
- Llegiu els comentaris dels altres grups.
- Opineu sobre els comentaris i proposeu alguna millora més.
- Proposeu criteris per assolir el repte plantejat.
"Compartir" el coneixement
Un cop enllestida la feina, destinarem uns minuts a presentar el resultat de tot aquest procés sobre reptes i possibilitats de les xarxes socials en l'àmbit educatiu.
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.