Fase d'anàlisi. Segona part

Segona part. Dimensió emocional i educació en un context tecnològic

A mode explicatiu:
  • Autoconeixement: S’entén per autoconeixement com aquella capacitat que possibilita un progressiu coneixement de sí mateix, l’autoconsciència del jo, la clarificació de la pròpia manera de ser, pensar i sentir, i la seva valoració.
  • Autoregulació: Es defineix com un procés comportamental, constant i continu, en què la persona és la màxima responsable de la seva conducta. Contribueix a l’adaptació de les normes externament establertes però també afavoreix el desenvolupament de la faceta projectiva de la persona, al afavorir que la persona sigui capaç d’actuar amb relativa independència dels agents externs, sigui capaç d’organitzar el seu temps i no necessiti reforços immediats a l’acció realitzada.
  • Motivació: S’entén com el factor que explica una determinada conducta, sobretot el motiu pel qual una persona es comporta d'una manera o l'interès que la porta a intentar aconseguir algun objectiu.
  • Empatia: Suposa la capacitat de posar-se en el lloc de l’altre i, per tant, pensar i sentir com ho farien els altres. És una capacitat que es desenvolupa progressivament. S’aprecia primer en l’àmbit cognitiu i després en l’àmbit afectiu.
  • Habilitats socials: S’entenen com aquells comportaments dels quals aconseguim interaccionar amb els altres de manera eficaç, establir relacions amb facilitat, transmetre informació, donar atenció allò que comenten els interlocutors i deixar una agradable sensació en els receptors després de la interacció.
Aquesta és la famosa proposta de Daniel Goleman sobre intel•ligència emocional. D’aquesta proposta destaco tres aspectes rellevants per analitzar-los en relació al impacte de les TIC en la dimensió emocional. Així, els tres aspectes són els següents:
  •  La construcció de la identitat virtual (autoconeixement i autoregulació).
  • Les relacions socials i el seu grau d’intimitat (habilitats socials.
  • La vinculació a la comunitat i sentiment de pertinença (empatia i motivació).

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.