Sessió 2. Les webquesta com a metodologia de treball a l'aula

En la sessió d'avui ens proposem:
  • Introduir la webquesta com a metodologia per a fomentar el treball cooperatiu en l'alumnat.
  • Experimentar la webquesta com a destinataris.
  • Reflexionar sobre els límits i possibilitats d'aquesta metodologia a l'aula.
Per això, realitzarem dues tasques diferenciades:

Activitat 1. "Experimentació d'una webquest com a destinataris"

 En primer lloc, us presentem el material educatiu DiversiTAC que està configurat per diferents unitats didàctiques amb identitat pròpia i són combinables amb altres o aplicables com a unitat única. L'oferta d'unitats respon a aspectes d'actualitat social i presenta certa controvèrsia en la seva solució. El material està disponible a tot el professorat interessat.

Seguidament, treballarem una unitat didàctica de les que proposa. En aquest cas la titulada "Arribades per mar". (Podeu clicar aquí).

Activitat 2. "Pensar una webquesta"

Ja heu viscut una webquesta i sabeu dels reptes que planteja a l'alumnat una proposta educativa d'aquest tipus. El següent pas és viure el repte de pensar i dissenyar una webquesta per al vostre alumnat. Per això, us animem a dissenyar-ne una. Us proposem:
  • Escolliu una temàtica relacionada la vostra especialitat i d'interés social (Introducció).
  • Proposeu una tasca que hagin d'assolir el vostre alumnat (Tasca)
  • Concreteu activitats que ajudin a l'alumnat a superar la tasca (Seqüència o Procés).
  • Seleccioneu recursos de la web que ajudin a la seva resolució (Recursos).
  • Prepareu una mínima proposta d'avaluació (Avaluació).
Us animeu?

Ànims i força!

Activitat 3

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.