Sessió 1. Societat de la informació i la web 2.0. Reptes i oportunitats per a l'educació

En la sessió d'avui parlarem de la societat de la informació situant el context de treball actual en els centres, les caracterísitiques de l'alumnat i els enfocaments de treball a l'aula amb tecnologies. Per començar a motivar les vostres reflexions, us convidem a veure aquest video:


Un cop vist aquest video, us proposem les següents activitats:

Activitat 1.  "Educació d'avui i de demà"

A nivell individual, responeu les qüestions següents:
  • Com es caracteritza el món actual?
  • Quins models educatius es presenten el video?
  • Quin model s'està oferint des de l'educació?
  • Quines competències s'han de fomentar a l'escola?
  • L'escola està preparada? En cas negatiu, quins problemes hi ha?
Podeu veure altra vegada el video per concretar les vostres respostes.

Ara, a nivell de petit grup, feu el següent:
  • Feu grups de 3 o 4 persones.
  • Presenteu-vos i expliqueu les vostres respostes a les preguntes anterior.
  • Ompliu el següent document de treball.
  • Presenteu les vostres aportacions al grup.
Activitat 2. "Eines 2.0 per al professorat"

En aquest curs treballarem les webquesta, els blocs i les xarxes socials com a eines 2.0 per fomentar el treball cooperatiu a l'aula. Però, és interessant saber quin és el ventall de possibilitats que ens ofereix el món digital. Per això, us proposem:

A nivell individual:
  • Feu una cerca per la xarxa sobre "Eines 2.0 en educació"
  • Seleccioneu entre 10 i 15 eines.
  • Apunteu en un document word el nom, la seva possible definició i la seva possible aplicació en l'àmbit educatiu.
A nivell grupal:
  • Feu grups de 3 o 4 persones (no val el mateix que en l'activitat anterior).
  • Poseu en comú els resultats de la vostra cerca.
  • Escolliu 20 eines de totes les possibles opcions que heu trobat.
  • Ompliu la següent graella.
  • Destineu l'última part a explicar a la resta de grups el resultat del vostre treball.
Preguntes per a debatir obertament:
  1. S'ha arribat al mateix punt en tots els grups?
  2. És interessant poder veure què opina la gent del nostre treball?
  3. Ajudar a millorar i complementar la nostra tasca?
Activitat 3. "Iniciació en webquest"

Per acabar la sessió d'avui, realitzarem una breu introducció a la webquesta i una petita cerca guiada que us ajudarà a resoldre les qüestions que us proposem a continuació:
  • Podries definir la webquesta?
  • Quin tipus de webquesta existeixen?
  • Quina estructura tenen les webquesta?
  • Quines potencialitats tenen a nivell educatiu?
  • Quin és el paper del professorat en la gestió d'aula en propostes d'aquest tipus?
 Per començar, us presentem aquesta introducció a les webquestes:


Per millorar els nostres coneixements sobre webquesta i resoldre aquestes qüestions, us facilitem els següents enllaços:

WebQuestCat.
WebQuest a la XTEC.
La webQuesta i l'ús de la informació.
Les WebQuesta segons Isabel Pérez
Les cinc regles d'or per crear una webquesta excel·lent segons Bernie Dogde.
Biblioteca virtual de webquesta.
WebQuest.org.

Accés a la sessió 2.

 Per saber-ne més...



La Generació Einstein


La web 2.0: Revolución Social de Internet


La Revolución de los medios y los prosumers

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.