Taller formatiu 'Xarxes socials i emocions (II)

Prèviament, en la sessió anterior de 'Xarxes socials i Emocions'...

Vam abordar les següents qüestions:

1. Com es presenten les xarxes digitals en els mitjans de comunicació?
2. Per què les xarxes digitals són unes de les eines tecnològiques més controvertides en l'àmbit educatiu?
3. Quin impacte tenen les xarxes socials en la construcció de la identitat de la persona? Com podem gestionar-ho en clau educativa?
4. Les xarxes digitals milloren i/o optimitzen les relacions socials? Com podem treballar-les en clau educativa?
5. Les xarxes socials fomenten el sentiment de pertinença i la vinculació a la comunitat? Com podem treballar-ho en clau educativa?

En la sessió d'avui, aprofundirem una mica més en aquestes qüestions per tal d'anar definint un decàleg d'orientacions / pautes pedagògiques sobre els reptes que suposa la integració de les xarxes digitals en l'àmbit educatiu i la gestió dels reptes que plantegen i, especificament, els relacionats amb la dimensió emocional.

Per aquest motiu, us proposem la següent dinàmica de treball:

1. Visionat dels inputs audiovisuals (Gran grup) (15 - 20 minuts)
2. Constitució de grups de discussió per interessos professionals o personals (petit grup 3/4 persones) (30-40 minuts)

  • Ús pedagògic de les xarxes digitals com a docents
  • Falses identitats i mal usos de les xarxes digitals
  • Xarxes digitals i canvis en els processos de comunicació en els joves

3. Anàlisi, discussió i possibles propostes de les temàtiques proposades (petit grup 3/4 persones) (15 - 20 minuts)
4. Recollida de les idees i/o propostes per al decàleg d'orientacions pedagògiques (gran grup) (20 - 30 minuts)





L'ús pedagògic de les xarxes socials com a docents


Falses identitats i mal usos de les xarxes socials


Xarxes socials i canvis en els procesoss de comunicació en els joves


0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.